Stacjonarny Sklep Jeździecki
Michała Korpala 4
30-389 Kraków
Kontakt telefoniczny
tel. 12 423 00 96
tel. 728 950 096
Formularz kontaktowy
Książka "Pielęgnacja i podkuwanie koni"
Opis
Każdy użytkownik konia powinien mieć podstawową wiedzę na temat kopyt, aby utrzymywać je w dobrym stanie, a nawet samemu rozczyścić. Powinien również wiedzieć, kiedy zwrócić się o pomoc do lekarza weterynarii, a kiedy do rozczyszczacza czy podkuwacza i potrafić ocenić pracę tych ostatnich. Nieumiejętne postępowanie często prowadzi do nieodwracalnych zmian w kopytach i postawie kończyn.
Na rynku księgarskim brakuje podręcznika zarówno dla studentów wydziałów medycyny weterynaryjnej i zootechnicznych, dla lekarzy weterynarii, użytkowników koni, jak i osób zajmujących się zawodowo pielęgnacją kopyt i ich podkuwaniem. Dotychczasowe publikacje, tak przedwojenne, jak i wydane wkrótce po wojnie, nie są obecnie dostępne i wymagałyby aktualizacji. Podobnie zawartość merytoryczna instrukcji i materiałów pomocniczych do kursów podkownictwa, które ukazały się w późniejszym okresie, przy obecnym stanie wiedzy i potrzebach, jest niewystarczająca. Ostatnio pojawiły się opracowania tłumaczone z języków niemieckiego i angielskiego, niestety ich treść ujęta jest zbyt skrótowo. Nie uwzględniają też specyfiki utrzymywania koni w Polsce i możliwości, jakimi dysponuje przeciętny polski ich użytkownik.
Autorzy opracowania pragną wypełnić tę lukę, korzystając z dostępnego piśmiennictwa krajowego i zagranicznego oraz własnego doświadczenia. Wobec gwałtownego rozwoju technik pielęgnacji i podkuwania kopyt koni absolutnie nie jest możliwe opisanie i ustosunkowanie się do wszystkich nowych rozwiązań, które zresztą są czasem kwestią przemijającej mody. Autorzy żywią nadzieję, iż podręcznik ten będzie przede wszystkim służył studentom wydziałów hodowli zwierząt i medycyny weterynaryjnej, użytkownikom koni, a także rozczyszczaczom i podkuwaczom.
Systematyczna pielęgnacja kopyt jest równie ważna, jak podawanie koniowi paszy i wody czy zapewnienie mu ruchu.
Nie weryfikujemy czy opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.